This is some blog description about this site

اسپلیتر PoE (PoE Splitter) چیست و چگونه کار می‌کند؟

اسپلیتر PoE (PoE Splitter) چیست و چگونه کار می‌کند؟

تکنولوژی Power over Ethernet، که به آن PoE نیز گفته می ‌شود، به تجهیزاتی که وظیفه تأمین برق (Power Source Equipment) را برای دستگاه ها (Powered Devices) برعهده دارند این امکان را می‌دهد که تنها با یک کابل شبکه، برق و دیتا را به طور همزمان فراهم کنند. تکنولوژی PoE مزایای مختلفی از جمله انعطاف‌ پذیری، صرفه ‌جویی در هزینه ‌ها و قابلیت اطمینان را برای دستگاه هایی که منبع برق در نزدیکی آن ها نیست، ارائه می دهد.

اسپلیتر PoE نقش مهمی در سیستم ‌هایی که وظیفه تأمین برق (PSE) را بر عهده دارند ایفا می کند. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که PoE چیست و چگونه کار می‌کند. همچنین در این مطلب به پرسش های متداولی که درباره اسپلیتر PoE وجود دارد پاسخ کاملی خواهیم داد و به شما خواهیم گفت که چگونه می توان اسپلیتر PoE مناسبی را انتخاب نمود.

اسپلیتر PoE چیست؟

PoE Splitter دستگاهی است که به همراه سوئیچ PoE و Injector PoE از آن استفاده می‌شود. به جای آنکه اسپلیتر PoE در سمت ورودی (Input)، دیتا و برق را به یک خروجی (Output) واحد تبدیل کند، با جدا نمودن برق از دیتا و اختصاص دادن یک کابل جداگانه برای هر یک از آن ها، این امکان را فراهم می نماید تا برق دستگاهی که با PoE سازگار نیست به راحتی تأمین شود.

همانطور که در عکس پایین قابل مشاهده است در یک طرف PoE Splitter دو کابل خروجی وجود دارد که یکی از آن ها، دیتا را منتقل می‌ کند و دیگری برق را تأمین می نماید. به طور کلی از اسپلیترهای PoE در مواردی که دستگاه‌ ها در نقاط دوری هستند و از PoE پشتیبانی نمی کنند و یا پریز برق AC در دسترس نیست، استفاده می شود.

اسپلیتر PoE (PoE Splitter) چیست

اسپلیتر PoE چگونه کار می کند؟

از اسپلیتر PoE می توان به دو روش در شبکه استفاده نمود:

1. در شبکه‌ هایی که بین دستگاه‌ هایی با قابلیت PoE و دستگاه ‌هایی بدون قابلیت PoE (non-PoE) باید ارتباط برقرار شود.

2. در شبکه‌ هایی که دیتا از طریق یک سوئیچ یا روتر بدون PoE ارسال می‌شود و در نهایت به دستگاه‌هایی با قابلیت PoE یا non-PoE می رسد.

همانطور که در تصویر زیر قابل مشاهده است، دستگاهی که وظیفه تامین برق را بر عهده دارد، یک PoE Switch است که جریان برق را از طریق کابل اترنت شبکه تأمین می نماید. در این حالت کابل ورودی اسپلیتر PoE می‌تواند مستقیما به سوئیچ شبکه متصل شود. از سمت خروجی نیز یک کابل، دیتا را منتقل می کند و کابل دیگر برق را تأمین می‌ نماید. زمانیکه اسپلیتر، یک سیگنال PoE یکپارچه دریافت می‌کند، دیتا و برق را به دو شاخه‌ی مجزا تقسیم می‌ نماید تا برق دستگاه ‌هایی که فاقد قابلیت PoE هستند، مانند دوربین تحت شبکه و اکسس پوینت بی‌سیم، نیز تامین شود.

اسپلیتر PoE (PoE Splitter) چگونه کار می‌کند

اگر در شبکه ای، ترکیبی از دستگاه‌ های سازگار و ناسازگار با PoE وجود داشته باشد، PoE Splitter هرگز نباید به طور مستقیم به سوئیچی که از PoE پشتیبانی نمی‌کند متصل شود. اما می ‌توان از یک Injector PoE برای تأمین برق استفاده کرد. برای مثال، در شکل زیر یک PoE Splitter به یک Injector PoE وصل شده است که در این صورت برق و دیتا برای دوربینی که در انتها قرار گرفته است، ارسال می گردد.

چگونه اسپلیتر PoE را نصب کنیم

چگونه اسپلیتر PoE را نصب کنیم؟

اگر بخواهید برق دستگاه‌هایی مانند دوربین های تحت شبکه، تلفن ‌های VoIP، رادیوهای وای ‌فای (گیرنده امواج) و ... را که از تکنولوژی PoE پشتیبانی نمی‌کنند، تأمین نمایید، به Splitter PoE نیاز خواهید داشت.

در اینجا استفاده از Splitter PoE ، برای نصب دوربین تحت شبکه که از قابلیت PoE پشتیبانی نمی‌کند را در شبکه‌ای با سوئیچ PoE در نظر گرفته‌ایم.

نصب Splitter PoE به راحتی و در عرض چند دقیقه انجام می شود. قبل از نصب، Splitter PoE، سوئیچ PoE، دوربین تحت شبکه و کابل های UTP باید آماده و در دسترس باشند. PoE Splitter که در این مثال از آن استفاده می کنیم، دارای یک کابل خروجی برق مستقیم 12 ولت است.

قدم اول: دو کابل خروجی اسپلیتر را به دوربین تحت شبکه وصل کنید، یکی از این کابل ها برای انتقال برق، و دیگری برای دیتا است.

قدم دوم: یک سر کابل UTP را به پورت ورودی Splitter PoE و سر دیگر آن را به پورت RJ45 اترنت گیگابیتی بر روی سوئیچ وصل کنید.

پس از انجام این مراحل، دیتا و برق به دوربین تحت شبکه منتقل خواهد شد.

راهنمای خرید Splitter PoE

در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه می توان بهترین و مناسب ترین Splitter PoE را انتخاب کنید.

اولین و مهمترین نکته در مورد خرید Splitter PoE این است که باید مطمئن باشید Splitter مد نظر شما به خوبی با دستگاه‌ های مجهز به قابلیت PoE کار می‌ کند. عموماً، Splitter PoE موجود در بازار با استانداردهای IEEE 802.3af و IEEE 802.3at مطابقت دارند. PoE Splitterها می‌توانند توسط یک ورودی PoE با استاندارد 802.3af تغذیه شوند به شرطی که مجموع توان خروجی، کمتر از 15,4 وات باشد. اگر توان خروجی مورد نیاز کمتر از 30 وات باشد اسپلیتر PoE می‌تواند توسط یک ورودی PoE با استاندارد 802.3at تغذیه شود. ولتاژ ورودی دستگاه‌هایی که برق آن‌ها تأمین می‌شود، باید با این مشخصات مطابقت داشته باشد و از توان خروجی اسپلیتر تجاوز نکنند.

علاوه بر این، توجه داشته باشید که استاندارد اسپلیتر PoE باید با استاندارد دیگر دستگاه‌های شبکه، مانند Injector و سوئیچی که از PoE پشتیبانی می‌کنند، از نظر 802.3af یا 802.3at بودن، مطابقت داشته باشد.

Splitter PoE با Injector PoE چه تفاوتی دارد؟

عموماً از PoE Splitterو Injector PoE برای دستگاه‌ هایی که وظیفه تامین برق را دارند استفاده می‌شود اما این دو دستگاه در جهت های مخالفی از هم قرار می گیرند. PoE Injector که با نام Midspan هم شناخته می‌شود، به دیتایی که از سمت سوئیچ بدون PoE یا Endspan می‌آید، برق را اضافه می نماید. یعنی Injector PoE از طریق کابل شبکه، برق را برای دستگاهی که مجهز به قابلیت PoE است، مانند اکسس پوینت بی‌سیم، فراهم می‌کند.

PoE Splitter نیز برق دستگاه را تامین می نماید ولی تفاوت اصلی آن با PoE Injector در این است که برق را از دیتا جدا می ‌کند و با داشتن کابل جداگانه‌ای، به سیستم هایی که فاقد قابلیت PoE هستند برق می ‌رساند.

مجموع رتبه (0)

0 از 5 ستاره
  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید