This is some blog description about this site

صنعت نفت و گاز: نظارت و پایش خطوط لوله

صنعت نفت و گاز: نظارت و پایش خطوط لوله

پایش خطوط لوله همواره مستلزم سرمایه گذاری های مالی قابل توجهی در زیرساخت های امنیتی بوده است. از منظر سنتی ، ایمنی خطوط لوله شامل بررسی اجزای بسیاری می باشد و هر یک از این اجزا به تعمیر، نگهداری و پایش دوره ای نیاز دارد.

بخش حسگر سیستم DAS یک کابل فیبر نوری می باشد که به تعمیر و نگهداری نیاز ندارد. قدرت کابل فیبر نوری تعبیه شده در امتداد خط لوله برابر با هزار سنسور است. میانگین عمر مفید فیبر نوری از سوی سازندگان آن بیش از 25 سال اعلام شده و Dunay جهت استفاده برای بیش از 10 سال طراحی گردیده است.

DAS Dunay به طور مستقل یا به عنوان بخشی از یک سیستم یکپارچه، نزدیک شدن تجهیزات سنگین به خط لوله تحت حفاظت را اطلاع رسانی می کند و به اپراتور اجازه می دهد تا هر گونه عملیات غیرمجاز اطراف آن را شناسایی کند. شعاع شناسایی حرکت انسان توسط این سیستم به چندین متر می رسد. حتی قبل از اینکه فرد متجاوز به منطقه تحت حفاظت نزدیک شود، توسط سیستم مذکور شناسایی می شود. کابل فیبر بوری در زیر زمین قرار می گیرد بنابراین احتمال آسیب تصادفی یا تعمدی آن به حداقل می رسد.

صنعت نفت و گاز نظارت و پایش خطوط لوله

سیستم Dunay را می توان به راحتی با یک سیستم نظارت تصویری یا هر سیستم امنیتی که امکان استفاده از API های خارجی را دارد ادغام نمود. این سنسور ویدیویی از مختصاتی از خط لوله که در آنجا زنگ هشدار داده شده است ارسال می کند و همچنین با استفاده از کانالهای مختلف جهت اطلاع رسانی پرسنل امنیتی هشدار تولید می کند.

صنعت نفت و گاز و پایش خطوط لوله

اتومات کردن این سیستم امکان پذیر است. به طور مثال ادغام با وسایط پروازی بدون سرنشین. در این حالت هشدارهای ارسالی به اپراتور این اجازه را می دهد که به سرعت تصاویر و ویدیوها را از صحنه موردنظر بدون هیچ مانعی دریافت کند. اپراتور می تواند به لطف شبکه اترنت عملکرد سیستم را از راه دور کنترل کند.

استفاده از شبکه های عصبی و فناوری مدرن ریزپردازنده امکان استفاده از سنسور را برای تشخیص نشت نفت و گاز،لرزه نگاری ،انفجار و پیگرانی خط لوله ممکن می سازد.

مجموع رتبه (0)

0 از 5 ستاره
  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید