This is some blog description about this site

سوئیچ صنعتی چیست؟

سوئیچ صنعتی چیست؟

امروزه سوئیچ‌های صنعتی نقش بسیار مهمی در صنایع مختلف مانند انرژی، حفاظت از محیط زیست، حمل و نقل، نظارت بر شهر هوشمند و غیره ایفا می کند و تقاضا برای سوئیچ‌های صنعتی در حال افزایش است. در این مقاله، درک کاملی از سوییچ‌های‌ صنعتی خواهید رسید.

سوئیچ صنعتی که به عنوان سوئیچ اترنت صنعتی نیز شناخته می شود، نوعی فناوری شبکه است که به طور خاص برای استفاده در محیط های صنعتی طراحی شده است. انتقال داده قابل اعتماد و با سرعت بالا را برای شبکه های صنعتی، از جمله سوئیچ‌های صنعتی 10G برای سرعت های بیشتر فراهم می کند. به طور معمول، سوئیچ صنعتی یک روش مقرون به صرفه و کارآمد برای مدیریت ارتباط بین انواع مختلف تجهیزات صنعتی است. به طور کلی، سوئیچ‌های صنعتی می توانند در برابر شوک ها، ارتعاشات و تغییرات شدید دما از 40- درجه سانتیگراد تا 75 درجه سانتیگراد مقاومت کنند. بنابراین، متوجه خواهید شد که سوئیچ صنعتی سهم قابل توجهی در حمل و نقل، صنایع انرژی و موارد دیگر دارد.

 

ویژگی های سوئیچ صنعتی:

سوئیچ‌های صنعتی را با توجه به عملکرد و ویژگی ها می توان به سوئیچ‌های صنعتی مدیریتی و غیر مدیریتی، سوئیچ PoE صنعتی یا سوئیچ Non-PoE، سوئیچ Din-rail یا سوئیچ rackmount و ... تقسیم کرد. در ادامه برخی از ویژگی‌های اصلی سوئیچ‌های اترنت صنعتی بیان شده است.

◾️ ساختار عالی برای محیط های صنعتی

سوئیچ‌های صنعتی معمولاً از ساختار مستحکم مانند محفظه‌های سخت با درجه بندی حفاظتی IP30، IP40 یا بالاتر استفاده می شود. برخی از سوئیچ‌های شبکه به حفاظت در برابر صاعقه 6 کیلو ولت برای جلوگیری از آسیب صاعقه در مصارف بیرونی هم مجهز هستند. با طراحی مستحکم، سوئیچ‌های صنعتی می توانند داده‌ها را در دماهای پایدار از 40- درجه تا 75 درجه سانتیگراد کار کنند.

به عنوان مثال، سوئیچ‌های صنعت MES3508 که به بدنه فلزی آلومینیومی مقاوم IP30 مجهز شده است. می‌تواند داده‌ها را در دمای شدید از 40- درجه تا 70 درجه سانتیگراد منتقل کند و همچنین در برابر لرزش و شوک بالا مقاوم کند.

◾️ طراحی منبع تغذیه اضافی

سوئیچ‌های صنعتی معمولاً از افزونگی منبع تغذیه دوگانه برای جلوگیری از قطع برق استفاده می‌کند که بخش بزرگی از نرخ خرابی سوئیچ‌های صنعتی را تشکیل داده و اتصال پایدار و قابل اعتماد را در محیط های سخت تضمین می‌کند.

◾️ امکان نصب به صورت و نصب دیواری

اکثر سوئیچ‌های صنعتی قابلیت نصب به صورت DIN-rail یا نصب بر روی دیوار را دارند. نصب DIN-rail، برای استفاده کارآمدی از فضای RACK در محیط های خشن ایده‌آل است. علاوه بر این، به ساده کردن نصب نیز کمک می‌کند. سوئیچ صنعتی ریلی DIN را می توان به راحتی به نوارهای فلزی بلند در یک سیستم استاندارد نصب، قطعات ریلی یا یک رک کابینت استاندارد متصل کرد. علاوه بر این، یک سوئیچ صنعتی با قابلیت نصب ریل DIN به محافظت از تجهیزات الکتریکی حساس کمک می‌کند.

◾️ طراحی بدون فن

سوئیچ اترنت صنعتی معمولاً از یک پوشش فلزی به جای فن برای اتلاف سریعتر گرما استفاده می کند. طراحی بدون فن برای سوئیچ صنعتی می‌تواند مشکل ورود گرد و غبار و رطوبت را به حداقل برساند. در این راستا، سوئیچ صنعتی قابلیت اطمینان طولانی مدت را در کاربردهای صنعتی تضمین می‌کند.

 

سوئیچ صنعتی برای چه مواردی استفاده می شود؟

همانطور که در بالا ذکر شد، سوئیچ صنعتی انتقال داده با کارایی بالا و سرعت بالا را برای شبکه‌های صنعتی فراهم می‌کند. علاوه بر این، در سرعت‌های مختلف نیز موجود است، از 10G تا 100G بنابراین سوئیچ‌های صنعتی به دلایل مختلفی توسط شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

◾️ تحمل محیط سخت

با طراحی مستحکم، سوئیچ اترنت صنعتی بسیار بادوام است و می‌تواند در دماهای شدید کار کند. آنها گزینه‌های ایده آلی برای محیط های کاری سخت مانند سکوهای نفت و گاز، کاربردهای الکتریکی در فضای باز و غیره هستند.

◾️ کاهش سر و صدا و حواس پرتی

کابل‌های فیبر نوری و کابل شبکه هر دو توسط سوئیچ‌های اترنت صنعتی پشتیبانی میشوند. کابل‌های فیبر نوری برای انتقال از راه دور مورد نیاز هستند زیرا کابل‌های شبکه فقط می‌توانند داده‌ها را در فواصل 100 متری انتقال دهند. در این مورد، سوئیچ‌های صنعتی می توانند نویز الکتریکی را کاهش داده و اتصالات شبکه PTP را بهبود بخشند.

◾️ ساده کردن شبکه

سوئیچ‌های صنعتی غیر مدیریتی برای شبکه‌های سطح مبتدی و با اولویت پایین ایده آل هستند. آنها می‌توانند بسته‌های اصلی را فیلتر کرده و با قیمت نسبتاً پایین از اتصال پنج تا ده پورت پشتیبانی کنند. قابلیت های افزوده سوئیچ صنعتی مدیریتی ابزارهای پیشرفته مدیریت شبکه مانند فیلتر کردن پیشرفته ترافیک، توپوگرافی شبکه و نگاشت تجهیزات و غیره را ارائه می دهد. علاوه بر این، آنها درجه بالایی از امنیت شبکه را ارائه داده و به شما کمک می‌کنند از داده‌های حساس هنگام عبور در شبکه خود محافظت کنید.

کاربردهای سوئیچ صنعتی:

سوئیچ اترنت معمولی به اندازه کافی قابلیت برای تحویل دادن دقیق داده‌ها در محیط های بحرانی را ندارد، در حالی که یک سوئیچ اترنت صنعتی با ویژگی‌های مهم فوق می تواند شرایط سخت را به چالش بکشد. برخی از کاربردهای معمول برای سوئیچ‌های اترنت صنعتی به شرح زیر است:

◾️ سوئیچ صنعتی در صنایع انرژی

به عنوان مثال معادن زیرزمینی را در نظر بگیرید، استفاده از یک سوئیچ اترنت صنعتی برای معادن ذغال سنگ زیرزمینی می تواند به طور موثر از ورودگرد و غبار، خاک و سایر ذرات معلق را که ممکن است به تجهیزات آسیب برساند، جلوگیری کند.

◾️ سوئیچ صنعتی در صنایع حمل و نقل

سوئیچ صنعتی مجهز به ساختار حفاظتی درجه صنعتی IP40 می‌تواند در برابر لرزش و شوک با شدت بالا مقاومت کند و به شما کمک کند داده‌های تولید شده توسط اجسام متحرک را بدست آورید.

◾️ سوئیچ‌های صنعتی در پست‌های برق

تداخل الکترومغناطیسی بالا یک چالش بزرگ برای پست‌های برق است، یک سوئیچ محیط سخت مستحکم، قابل اعتماد و ایمن پاسخی برای حل این مشکل است. زیرا سوئیچ صنعتی دارای عملکرد ضد تداخل قوی است و می‌تواند در محیط های الکترومغناطیسی شدید کار کند، در حالی که سوئیچ تجاری این موارد را پشتیبانی نمی‌کند.

◾️ سوئیچ صنعتی برای نظارت هوشمند شهری

استفاده از یک سوئیچ PoE صنعتی برای تامین پاور مورد نیاز دستگاه‌های PoE شما مانند دوربین‌های IP در نظارت هوشمند شهری یک انتخاب عاقلانه برای نظارت بر جمعیت و ترافیک است. برای بهره‌مندی از مزایای سیم‌کشی ساده و کنترل دستگاه‌ها به روشی آسان‌تر، از یک سوئیچ شبکه صنعتی قدرتمند PoE استفاده کنید.

 

تفاوت سوئیچ‌های صنعتی با سوئیچ‌های معمولی چیست؟

سوئیچ معمولی و صنعتی می توانند از نظر دمای کار، روش نصب، کاربرد و غیره متفاوت باشند.

◾️ ظاهری: سوئیچ‌های صنعتی معمولاً از طراحی بدون فن و پوشش‌های فلزی یکپارچه برای پراکندگی گرما استفاده می‌کنند. کلیدهای معمولی عموما دارای پوشش پلاستیکی یا فلزی و یک فن برای حذف گرما هستند.

◾️ دمای عملکرد: اترنت صنعتی می تواند در محدوده دمایی بالای 40- تا 75 درجه سانتیگراد کار کند، در حالی که یک سوئیچ معمولی فقط می‌تواند در محدوده دمایی 0 تا 50 درجه سانتیگراد کار کند.

◾️ سناریوی کاربردی: سوئیچ‌های صنعتی برای رفع نیازهای محیط های صنعتی طراحی شده‌اند و اتصالات شبکه‌ای قابل اعتماد بین ماشین‌ها و سایر دستگاه‌ها را فراهم می‌کنند. در شبکه‌های در خانگی یا ادارات اغلب از سوئیچ‌های شبکه استاندارد استفاده می‌کنند. آن‌ها اتصال اولیه بین دستگاه ها را در یک شبکه LAN ارائه می‌کنند.

◾️ روش نصب: سوئیچ‌های صنعتی را می توان به روش های مختلفی نصب کرد، از جمله در رک، روی میز، به صورت دیواری و ریلی . در حالیکه، سوئیچ های معمولی معمولاً روی دسکتاپ یا در یک رک نصب می‌شوند.

◾️ منبع تغذیه: در بیشتر موارد، سوئیچ اترنت صنعتی یک منبع تغذیه پشتیبان ارائه می دهد. اما اکثر سوئیچ‌های معمولی در بازار معمولاً تنها از یک منبع تغذیه پشتیبانی می‌کنند.

DRS-270-56

نگاهی اجمالی به سوئیچ‌های صنعتی :

ELTEX تا کنون چندین سوئیچ اترنت صنعتی از جمله سوئیچ اترنت صنعتی MES3508، سوئیچ اترنت صنعتی MES3508P و سوئیچ اترنت صنعتی MES3510P را معرفی کرده است. تمام سوئیچ‌های صنعتی مدیریت شده را می‌توان به دو دسته سوئیچ DIN-Rail/Rackmount، سوئیچ PoE/Non-PoE تقسیم کرد. جدول مقایسه‌ایی زیر سوئیچ صنعتی در ELTEX را برای مرجع شما نشان می‌دهد.

 

 

مجموع رتبه (0)

0 از 5 ستاره
  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید